Dwujęzyczność
Inteligencje wielorakie
Pracując z dziećmi mamy tą przyjemność spotykać każdego dnia wyjątkowe, zdolne i ciekawe świata dzieci, które z entuzjazmem i energią podchodzą do różnych aktywności chcąc w najbardziej optymalny dla siebie sposób poznać to co je otacza. Aby wzmocnić w nich ten naturalny potencjał oparliśmy naszą edukację właśnie na teorii inteligencji wielorakich prof. Howarda Gardnera. Zakłada ona, że każdy człowiek jest zdolny i wyjątkowy a także posiada własny, niepowtarzalny profil inteligencji, który może rozwijać w ciągu całego życia.
Takie założenia pozwalają skupiać naszą uwagę na rozpoznaniu największych zdolności i talentów dzieci, a w kolejnym kroku pomocy im w rozwijaniu ich zainteresowań.
Do tego celu jest nam niezbędne właściwe rozpoznanie rodzajów inteligencji zgodnie z teorią inteligencji wielorakich która zakłada, że człowiek posiada osiem rodzajów inteligencji: językową, matematyczno-logiczną, ruchową, wizualno-przestrzenną, muzyczną, przyrodniczą, interpersonalną i intrapersonalną. U każdego są one rozwinięte w różnym stopniu i tworzą niepowtarzalny wachlarz talentów, możliwości i umiejętności. Nasi nauczyciele już od najmłodszych lat stymulują i ukierunkowują rozwój dzieci poprzez różnorodne aktywności i zabawy. Nasze programy zostały dobrane i opracowane w taki sposób, aby umożliwić dzieciom wzmacnianie wszystkich typów inteligencji wykorzystując potencjał dziecka, które posiada naturalną ciekawość poznawania świata. Wykorzystując tę otwartość sprawiamy, że uczenie się przynosi satysfakcję, staje się przyjemnością i zachęca do dalszego odkrywania tego, co nieznane.
Inteligencja matematyczno-logiczna
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista
Inteligencja ruchowa
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista
Inteligencja wizualno – przestrzenna
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista
Inteligencja muzyczna
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista
Inteligencja przyrodnicza
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista
Inteligencja interpersonalna
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista
Inteligencja intrapersonalna
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
jest konkretne i dociekliwe,
dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
lubi gry, łamigłówki i zagadki,
umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
Zabawy z kodowaniem na dywanie
Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
Mały finansista
Inteligencja językowa
Inteligencja matematyczno-logiczna przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Jeśli Twoje dziecko:
- wykazuje zamiłowanie do świata cyfr i liczb,
- lubi porządek i precyzyjne instrukcje,
- tworzy oryginalne konstrukcje z klocków,
- jest konkretne i dociekliwe,
- dostrzega związek przyczynowo-skutkowy,
- bada i zbiera informacje, lubi eksperymenty i doświadczenia,
- lubi gry, łamigłówki i zagadki,
- umiejętnie szereguje, klasyfikuje i wnioskuje
to znaczy, że przeważa u niego inteligencja matematyczno-logiczna.
PROGRAMY I ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE INTELIGENCJĘ MATEMATYCZNO-LOGICZNĄ
- Dziecięca matematyka (wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej)
- Zabawy z kodowaniem na dywanie
- Dydaktyczne rozgrywki – gry planszowe realizowane w grupie 6-latków
- Mały finansista